Wat posten op social media?
Wij geven je alvast 6 ideeën

Je moet iets posten op social media, maar je weet niet wat? Je hebt problemen met het invullen van je social media kalender? Welke content zorgt voor een meerwaarde voor jouw bezoekers? Elke marketeer zit wel eens met deze vragen. Om je te inspireren, hebben wij alvast wat ideetjes samengebundeld.

1. Speel in op feestdagen en andere belangrijke data

Zijn er feestdagen of belangrijke data in de nabije toekomst? Gebruik deze laagdrempelige kansen om de aandacht te trekken. We denken niet alleen aan Kerst, maar ook aan de minder voor de hand liggende feestdagen zoals complimentendag, social media dag ed.

Download hier alvast onze handige content kalender met alle leuke data voor 2023!

2. Win win win

Iedereen wint graag en daarom is het een goed idee om eens na te denken over een wedstrijd. Het is een ideale manier om volgers enthousiast te maken over je merk of product. Denk wel steeds goed na over de prijs en voorzie een duidelijk regelement.

3. Klant is koning

Geef je klanten de waardering die ze verdienen en promoot hen ook eens op jouw social media accounts. Werk bijvoorbeeld een case uit, of zet een bepaalde service die je voor hen hebt verwezenlijkt in de kijker. Op die manier geef je hen erkenning, iets wat ze zeker zullen waarderen.

4. Geef een gezicht aan je bedrijf

Gun je volgers een blik achter de schermen. Toon hen bijvoorbeeld hoe een brainstorm eraan toe gaat, zet nieuwe werkkrachten in de kijker, post een verjaardag van een collega, post foto’s van evenementen, ed. Op deze manier zorg je voor een persoonlijke band met je volgers en toon je hen je bedrijfscultuur.

5. Beantwoord een veelgestelde vraag

Merk je op dat een bepaalde vraag vaker gesteld wordt? Speel dit uit en beantwoord deze vragen in je posts. Op die manier toon je ook dat je begaan bent met je volgers en zorg je ervoor dat vragen over jouw service of product worden beantwoordt.

6. Stel relevante vragen

Probeer je volgers ook de nodige erkenning te geven door waarde te hechten aan hun mening. Stel hen daarom relevante vragen en geef hen de kans om deze te beantwoorden. Het is aangeraden om sector-gerelateerde vragen te stellen zodat jij ook echt iets hebt aan hun antwoorden. Werk je in de reissector? Dan kan je bijvoorbeeld vragen wat hun favoriete bestemming is, of welke bestemming hen net helemaal niet aanspreekt.

Met behulp van bovenstaande tips, zal het invullen van je social media kalender wellicht al iets vlotter gaan. Probeer het ook niet te moeilijk voor jezelf te maken, want korte en impactvolle berichten spreken een publiek aan en moedigen hen aan om hierop te reageren of om je bericht te delen.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Vergeet in 2025 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Met behulp van generatieve AI biedt Google's Search Generative Experience (SGE) gebruikers snelle overzichten van zoekonderwerpen zonder dat ze hoeven door te klikken naar één van de sites in de zoekresultaten zelf.
Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!