8 tips om alles uit je Google Mijn Bedrijf
account te halen

Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.

Tip 1: Selecteer de meest relevante categorie die bij je bedrijf past

Zorg ervoor dat je de meest toepasselijke hoofdcategorie voor je bedrijf doorgeeft. Daarnaast kan je nog een tiental “subcategorieën” toevoegen bij het aanmaken en/of optimaliseren van je Google Mijn Bedrijf account. Zo word je lokaal sneller gevonden wanneer iemand jouw categorie én locatie zoekt (bv: juwelier in Mechelen).

Om jouw bedrijf als suggestie naar boven te laten komen wanneer er gezocht wordt naar één van jouw concurrenten binnen dezelfde categorie, is het aangeraden om alles en correct in te vullen in Google Mijn Bedrijf.

Zie jij je categorie niet staan? Dan kan je via het tabje “services” je eigen (niche) service ingeven op Google Mijn Bedrijf.

Tip 2: Houd je openingsuren up-to-date

Eén van de meest gebruikte functies bij bezoekers is het bekijken van de openingsuren. Zorg er dus voor dat deze correct en up-to-date zijn.

Voeg ook je vakantieperiodes toe aan je bedrijfspagina. Dit kan je doen door, naast je standaard openingsuren, ook je speciale openingstijden aan te vullen. Hier kan je dus je verlofperiodes aanvullen en eventueel bevestigen op welke nationale feestdagen je gesloten bent.

Tip 3: Maak gebruik van de afspraken optie

Maak gebruik van de afspraken optie indien je die mogelijkheid hebt in Google Mijn Bedrijf. Niet alle bedrijven krijgen deze optie. Werk je met een speciale afsprakenmodule op je website, dan kan je deze instellen en kunnen bezoekers heel gemakkelijk via Google Mijn Bedrijf een afspraak bij jou maken. Heb je de optie niet, dan kan je best de afsprakenlink hier toevoegen.

Tip 4: Vervolledig je profiel door je menu, services of producten aan te vullen

Heb je een webshop in WordPress? Koppel dan je WooCommerce aan je Google bedrijfsprofiel zodat mensen meteen je aanbod (of een selectie hiervan) te zien krijgen.

Ook hier geldt helaas dat niet alle bedrijven hier gebruik van kunnen maken. Wel heb je altijd de mogelijkheid om handmatig producten toe te voegen. Maak hier zeker gebruik van zodat mensen al een eerste indruk van het aanbod van jouw webshop krijgen.

Lever je diensten aan? Dan kan je deze ook aanvullen in je Google Mijn Bedrijfsprofiel. Heb je een horecazaak? Voeg dan zeker je menu toe en hou deze ook up-to-date.

Tip 5. Zorg voor reviews, reviews en reviews

Misschien wel de belangrijkste functie van Google mijn Bedrijf: reviews. Door het grote online aanbod en websites, worden mensen steeds kritischer. Reviews zijn dus niet meer weg te denken en heel erg belangrijk voor jouw bedrijf. Niet alleen zijn reviews op Google Mijn Bedrijf een belangrijke ranking factor, maar ook voor potentiële klanten zijn deze van groot belang om vertrouwen te verkrijgen in jouw bedrijf.

Hoe meer reviews verzamelen in Google Mijn Bedrijf? Ontdek enkele tips in onze blog.

Tip 6: Zet acties, promoties en bijzonderheden in de kijker via posts

Ga aan de slag met posts in Google Mijn Bedrijf. Heb je bepaalde acties of promoties? Organiseer je een evenement? Heb je een concrete boodschap die relevant is voor je klanten? Meld dit dan met een toffe post met afbeelding op je Google bedrijfspagina en link hier naar een specifieke pagina op je website zodat gebruikers meteen de juiste informatie op je website kunnen terugvinden.

Tip 7: Download de Google Maps app en communiceer met je klanten

Gebruik de mobiele app van Google Maps en Google Zoeken om uw bedrijfsprofiel up-to-date te houden en uw klanten te bereiken waar ze zich bevinden.

Met een bedrijfsprofiel op Google Maps en Zoeken kan je je Google Mijn Bedrijf account beheren en aanpassen:

  • Bewerk je profiel hier door je bedrijfsinformatie, openingstijden aan te passen en een menu toe te voegen.
  • Promoot je bedrijf door foto’s en updates toe te voegen om op te vallen in Google
  • Leg contact met je klanten door te reageren op reviews en vragen.

Meer informatie over deze app? Ontdek het hier: https://support.google.com/business/answer/7039811.

Tip 8: Verwerk SEO in je account

Vat kort samen waar je bedrijf voor staat en wat je juist doet. Zo kom je alweer sneller tevoorschijn in de zoekresultaten: een win-winsituatie dus!

Heb je nog geen eigen Google bedrijfsprofiel? Lees in dit blogartikel dan alles over het opstarten van je account.

Heb je nog vragen over het opzetten van Google Mijn Bedrijf of wil je meer advies over de online marketing strategie voor jouw bedrijf? Neem contact op met onze experten.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!