Start nu met je Google Mijn Bedrijf account

Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.

Het opzetten van je Google bedrijfsprofiel

Komt jouw bedrijf naar boven als suggestie? Dan heeft Google deze al automatisch voor jou aangemaakt en kan je deze claimen door op jouw bedrijfsnaam te klikken.

Check allereerst of Google automatisch een bedrijfsprofiel gecreëerd heeft voor jouw bedrijf. Log in met je Google account, surf naar business.google.com/create en typ hier je bedrijfsnaam in.

Komt jouw bedrijf niet naar boven, kies dan voor ‘Maak een bedrijf met deze naam’. Vul vervolgens alle gegevens zo compleet mogelijk in.

Na een tweetal weken ontvang je een postkaart om je bedrijf te verifiëren in Google Mijn Bedrijf. In sommige gevallen kan je je bedrijf verifiëren via een telefoongesprek, sms of via Google Search Console. Dit is niet voor iedereen van toepassing.

Het belang van Google Mijn Bedrijf

Nadat je alle basisinformatie ingevuld hebt, kan je echt aan de slag gaan met de inhoud van je bedrijfsprofiel en de invulling hiervan. Waarom is dit nu zo belangrijk en waarvoor gebruiken mensen het? De belangrijkste redenen sommen we hier even op;

  • Je bent sneller zichtbaar in Google
  • Je kan bepaalde acties en promoties in de kijker zetten via een post
  • Men vindt meteen de exacte locatie/adres van je bedrijf
  • Men kan de openingsuren van je bedrijf checken
  • Men kan reviews bekijken en zo meer vertrouwen krijgen in je bedrijf
  • Men krijgt een eerste indruk van je bedrijf d.m.v. foto’s, diensten en andere informatie

Ben je ondertussen de trotse eigenaar van een eigen Google bedrijfsprofiel? Lees in ons volgende blogartikel dan alles over het optimaliseren van je account.

Heb je nog vragen over het opzetten van Google Mijn Bedrijf of wil je meer advies over de online marketing strategie voor jouw bedrijf? Neem contact op met onze experten.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
Vorige
Volgende
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Op vrijdag 26 november 2021 is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!