Mijn ervaring als stagiaire
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij bruno.
Waarom bruno?
Wat me enorm aansprak aan bruno, is het feit dat ze zich ook inzetten voor lokale ondernemers in de buurt. Zelf hecht ik veel belang aan lokaal ondernemen en de digitale vooruitgang van winkels en kleine bedrijven. De klant staat centraal en het bruno-team werkt dan ook hard om voor elke klant het beste uit online marketing en webdesign te halen.
Tijdens mijn sollicitatiegesprek voelde ik ook al meteen een klik met Elina en Marlies. Ik had het gevoel dat ik me hier thuis zou voelen. Je voelt ook de warme en familiale sfeer tussen de collega’s en de zaakvoerder. Bruno is niet zomaar een agency, het is één grote familie met een gedeelde passie voor online marketing en webdesign.
De leukste elementen uit mijn stage
Ik mocht zelf aangeven wat ik graag wilde doen tijdens mijn stage. Hier hielden ze rekening mee en ze probeerden me dan ook veel bij te leren. De focus lag echt op mijn professionele ontwikkeling.
Aan het begin van mijn stage gaf ik ook al aan dat ik een passie heb voor online marketing en webdesign. Bij bruno gaven ze me alle kansen om van beide werelden te proeven. Dit vond ik heel leuk omdat ik ook zo te weten kwam wat me echt lag. Ze zagen direct wat mijn sterktes waren en hielpen me om deze nog verder te ontwikkelen.
Ik kreeg ook de kans om mijn zwaktes om te zetten in sterktes. Vroeger was ik nooit echt goed in het schrijven van teksten of blogs, maar hier kwam tijdens mijn stage bij bruno verandering in. Ik kreeg de kans om blogs te schrijven en kreeg vervolgens feedback. Met deze feedback kon ik dan weer aan de slag. Zo heb ik mijn zwaktes kunnen omzetten naar een sterkte.
Een grote familie
Bruno is één grote familie met verschillende profielen. Ik heb dan ook veel geleerd van mijn collega’s. Elke collega had zo zijn specialiteit en wilde dit met mij delen. Elina was mijn stagebegeleider en heeft dit heel goed gedaan. Ze gaf me steeds de nodige uitleg en ook de kans om mijn kennis om te zetten in de praktijk. Van haar heb ik veel nieuwe dingen geleerd zoals hoe je een keyword research opmaakt en welke tools allemaal handig kunnen zijn om website analyses te maken.
Van Bruno heb ik dan weer geleerd hoe je projectmatig kan werken en wat er belangrijk is in de digitale wereld. Marlies heeft me nieuwe dingen bijgeleerd over social media advertenties. Van Riane kreeg ik tips over alles wat te maken heeft met grafisch design en webdesign. Arne gaf me dan weer tips over hoe ik best kan werken met Elementor en css. Annelore mag ik natuurlijk ook niet vergeten. Samen hebben we aan een aantal projecten gewerkt, hierdoor heb ik ook van haar bijgeleerd.
Open communicatie met klanten
Tegen het einde van mijn stage mocht ik prospecten contacteren. Dit vond ik zelf heel leuk omdat ik graag werk met klanten, én ondernemers wil helpen met hun online marketing. Elina leerde me hoe ik een prospect best kon benaderen. Het viel me op dat ze niet hetzelfde salespraatje verkoopt aan elke prospect, maar echt individueel gaat kijken hoe ze een ondernemer kan helpen. Het feit dat ze meer geven om ondernemers te helpen dan gewoon hun dienst te verkopen, was voor mij enorm belangrijk.
De moraal van het verhaal
Ik ben heel blij dat ik mijn stage bij bruno heb kunnen uitvoeren. Ik zou bruno dan ook aanraden als online marketing agency omdat ze werken met passie en het beste uit zichzelf halen om elke klant te helpen. Ik heb heel veel bijgeleerd van deze stage en enorm lieve mensen leren kennen. Ik zal het team van bruno binnenkort dan ook met veel enthousiasme vergezellen.
Deel deze blog met uw netwerk
Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan
bruno talk
- 29 juni 2021
- Team
- 25 april 2023
- Google, Marketing strategie, SEA
- 14 maart 2023
- Marketing strategie, Website
- 17 januari 2023
- Marketing strategie, Social media
- 25 augustus 2022
- Google, SEO
- 26 juli 2022
- Google, SEO
- 15 februari 2022
- Google, Marketing strategie, Social media
- 10 november 2021
- Marketing strategie
- 28 oktober 2021
- Marketing strategie
- 08 september 2021
- Marketing strategie, SEO