TikTok voor je bedrijf? Yah or Nah?

First things first… Wat is TikTok?

TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.

Voor wie het toch nog niet kent, TikTok is een social media platform met korte grappige filmpjes. Het is begonnen als een soort van “playback” kanaal dat nu verder is uitgebreid met how to’s, dansjes, challenges, etc.

De doelgroep die op TikTok zit zijn voornamelijk jongeren tussen de 12 en 20 jaar, maar dit begint zich toch steeds verder uit te breiden naar een hogere leeftijdscategorie. Door deze leeftijdscategorie is het dus het ideale kanaal voor influencers om hun jongere doelgroep te bereiken.

Duidelijk, maar moet ik dan ook actief zijn op TikTok?

Wil je als bedrijf nu meegaan met deze social media trend? Of laat je hem aan je voorbijgaan?

Tegenwoordig zijn er zoveel sociale media kanalen waartussen je kan kiezen om actief op te zijn als bedrijf. Het is bijna onmogelijk om op alle kanalen aanwezig te zijn, en hiertoe ben je ook niet verplicht. Kies daarom de social media kanalen uit die bij jouw bedrijf, jouw imago én vooral bij jouw doelgroep passen. Het is veel waardevoller om actief te zijn op één kanaal en dit op de juiste manier.

Desondanks het feit dat er tools bestaan, zoals bijvoorbeeld Hootsuite, die je helpen om je boodschap op 1 social media kanaal door te pushen naar al je andere kanalen, is dit tegenwoordig een schrale hulp. Ondertussen heb je zoveel verschillende social media, met ieder zijn eigen doel en content dat je dezelfde boodschap niet kan gebruiken voor zowel Facebook als voor TikTok. Je boodschap moet aangepast zijn aan ieder kanaal. Instagram is vooral gericht op foto’s, Facebook is een kanaal waarbij de tekst bij de foto meer waarde heeft, en TikTok is enkel interessant als je een catchy filmpje hebt. Dan heb ik het nog niet eens over Linkedin, Whatsapp, Twitter, Pinterest, etc gehad. Het punt is: wil je aanwezig zijn op al deze kanalen, dan kan je hier iemand (of zelfs 2 personen) full-time op zetten om dit in goede banen te leiden.

Heb jij een product of service die je vooral wil pushen naar jongeren en heb je tijd – of fantastische werknemers met tijd – om leuke filmpjes te maken? Dan is het zeker interessant om een account op TikTok te overwegen. Weet wel dat er, in tegenstelling tot Facebook, Pinterest, LinkedIn, Whatsapp, etc. nog geen mogelijkheid is om een bedrijfsaccount aan te maken op TikTok.

Wat zijn de Pro’s om TikTok aan te maken voor jouw bedrijf?

  • Aanmelden op het platform is volledig gratis. Je moet er enkel veel creativiteit en tijd in steken.
  • Heb je een leuk filmpje? Dan heb je best snel een hoog bereik. Je kan eenvoudig 100 tot 1.000 views krijgen op een filmpje een paar uur tijd
  • Doe mee met hashtag challenges en zorg voor een grotere connectie tussen jouw merk en gebruikers.
  • Het grote voordeel van TikTok is dat content nog gewoon chronologisch wordt weergegeven, in tegenstelling tot Facebook en Instagram, waar meneer Zuckerberg bepaalt wat gebruikers te zien krijgen.
  • Zoals eerder aangehaald bereik je vooral de jongere doelgroep. Is dit dus jouw doelgroep? Dan is TikTok iets voor jouw bedrijf.
  • Het is de ideale manier om gebruikers het menselijke/gekke kantje van jouw bedrijf te tonen. Een leuke manier dus om sympathie te creëren voor jouw bedrijf. Ook voor je medewerkers onderling kan dit kanaal echt voor een groepsgevoel zorgen.
  • TikTok zorgt voor verkeer naar je andere social media kanalen, zo kunnen je volgers je ook op deze andere kanalen volgen.
  • Ook zijn er advertentiemogelijkheden op TikTok voor bedrijven om je leuke filmpjes en challenges een extra boost te geven naar de TikTokkers toe.

Wil je meer te weten komen over TikTok, de advertentiemogelijkheden of andere sociale media kanalen die ideaal zijn voor jouw bedrijf? Contacteer ons en wij denken geheel vrijblijvend met jou mee voor de ideale strategie op maat.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Vergeet in 2025 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Met behulp van generatieve AI biedt Google's Search Generative Experience (SGE) gebruikers snelle overzichten van zoekonderwerpen zonder dat ze hoeven door te klikken naar één van de sites in de zoekresultaten zelf.
Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!