5 tips voor Internationale Consumentendag

Op 15 maart 2023 is het Internationale Consumentendag. Op deze dag staat de kracht van de consument en het erkennen van hun rechten en belangen centraal. We willen hen extra bewust maken van de rechten die ze hebben en hen op basis van eerlijke en betrouwbare informatie keuzes laten maken.

Dit jaar staat de dag in het teken van de rechten van consumenten in een digitale wereld, waar e-commerce en online platforms snel groeien en nieuwe uitdagingen en kansen met zich meebrengen. Wij geven 5 tips voor e-commerce ondernemingen om op deze rechten in te spelen.

1. Bied veilige online transacties aan

Het klinkt logisch, maar het is enorm belangrijk om mensen vertrouwen te geven in het uitvoeren van een financiële transacties op jouw website. Zorg er dus voor dat dit op een veilige manier kan gebeuren en vermeld dit indien relevant op je website.

2. Voeg een sectie op je website toe over consumentenrechten

Welke consumentenrechten zijn van toepassing in jouw bedrijf? Denk maar aan rechten over klantenservicebeleid, klachtenbehandelingen, wetgeving over consumentenrechten ed. Probeer deze informatie te bundelen en op een aparte pagina op je website te plaatsen zodat klanten deze eenvoudig kunnen terugvinden.

3. Kies voor een meertalige website

Wil je je website toegankelijker maken voor een breder, internationaal publiek? Zorg er dan voor dat je website meertalige content bevat.

4. Wees zo duidelijk en transparant mogelijk

Hanteer duidelijke informatie over je producten of diensten, verzend-retourbeleid, je prijzen ed. Op die manier is de klant zo transparant mogelijk geïnformeerd over je producten en diensten en komen ze niet voor verrassingen te staan.

5. Vraag je klanten om feedback

Wil je een sterkere relatie opbouwen met je klanten? Je kan deze Dag van de consument gebruiken om je klanten vragen te stellen: hoe ervaren ze jouw producten en diensten? Is er ruimte voor verbetering? Op die manier kan je een betere relatie opbouwen met je klanten en geef je ruimte voor feedback wat ook weer voor extra vertrouwen in je bedrijf zal zorgen.

Deze tips zullen je helpen bij het verbeteren van je website en het zal je website ‘consumentenbescherming-proof’ maken. Wens je hier hulp bij en wil jij ook graag je bedrijf nog sterker in de markt zetten als ethische speler die vertrouwen bij klanten wil winnen?

Neem contact op met onze experten.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!