Google zou Google niet zijn als jouw vacatures zonder enige inspanning in de zoekresultaten zouden verschijnen. We leggen je kort de spelregels uit.
1. Structureer
Maak een aparte sitemap voor je vacatures. Werk met gestructureerde data voor elke vacature, die je telkens op een aparte pagina plaatst. De data zijn onder andere functietitel, locatie, loon, dienstverband en een uniek ID-nummer. Volg hiervoor de guidelines van Google.
2. Verzorg je copy
Volg dezelfde regels als voor al je web en SEO copy, zodat je vacaturetekst gebruikers- en zoekmachinevriendelijk is.
- Schrijf in heldere taal en in korte zinnen.
- Zet de belangrijkste informatie bovenaan.
- Gebruik je belangrijkste zoekterm voldoende maar met mate en zet hem eens in het vet.
- Structureer je tekst met tussentitels en opsommingstekens.
- Zet de call-to-action in de verf.
3. Evalueer
Gebruik de Google Search Console om eventuele problemen in je code op te sporen. Plaats UTM tags om de resultaten te meten in Google Analytics. Zo kan je snel bijsturen indien nodig en je resultaten optimaliseren.