Google for Jobs: zo trek je binnenkort nieuw talent aan

Wordt job matching binnenkort easy peasy? Het ziet ernaar uit. Google lanceerde al in verschillende landen ‘Google for Jobs’. De lancering in België lijkt niet ver weg. Met deze nieuwe feature vinden werkzoekenden gemakkelijker passende vacatures, en raken jouw openstaande betrekkingen dus sneller ingevuld.

Relevante vacatures in een oogopslag

Met Google for Jobs vinden kandidaten snel de geknipte vacatures door te zoeken op functie, afstand, loon, dienstverband … Als ze een jobzoekopdracht ingeven in Google, verschijnen er drie vacatures in de resultaten. Klikken ze door, dan komen ze in een aparte interface.

In dit geoptimaliseerd gedeelte zien de werkzoekenden alle vacatures die bij hen passen. Ze kunnen filters gebruiken en als ze willen, krijgen ze later een notificatie als er nieuwe interessante jobs verschijnen.

De feature is een variant op de ‘rich results’ (dit kennen we al in de vorm van recepten, beoordelingen, antwoorden, etc) en werkt ongeveer op dezelfde manier. Als werkgever moet je de jobgegevens dus gestructureerd op je website plaatsen om in de zoekresultaten te verschijnen.

Job matching made easy

Met deze gratis feature zal je als werkgever gemakkelijker de juiste kandidaten bereiken, zodat je vacatures sneller ingevuld worden. Google for Jobs is bovendien een leuke nieuwe manier om aan employer branding te doen.

Omdat bij alle vacatures dezelfde informatie verschijnt, kunnen werkzoekenden ze gemakkelijk vergelijken. Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met Google shopping resultaten, maar dan voor jobs en dit is gratis. Op basis van eerder zoekgedrag en hun profiel op sociale media en bepaalde job websites beïnvloeden de resultaten in Google for Jobs. Er is dus meer kans op een match en op conversie.

SEO voor vacatures doe je zo

Google zou Google niet zijn als jouw vacatures zonder enige inspanning in de zoekresultaten zouden verschijnen. We leggen je kort de spelregels uit.

1. Structureer

Maak een aparte sitemap voor je vacatures. Werk met gestructureerde data voor elke vacature, die je telkens op een aparte pagina plaatst. De data zijn onder andere functietitel, locatie, loon, dienstverband en een uniek ID-nummer. Volg hiervoor de guidelines van Google.

2. Verzorg je copy

Volg dezelfde regels als voor al je web en SEO copy, zodat je vacaturetekst gebruikers- en zoekmachinevriendelijk is.

  • Schrijf in heldere taal en in korte zinnen.
  • Zet de belangrijkste informatie bovenaan.
  • Gebruik je belangrijkste zoekterm voldoende maar met mate en zet hem eens in het vet.
  • Structureer je tekst met tussentitels en opsommingstekens.
  • Zet de call-to-action in de verf.
3. Evalueer

Gebruik de Google Search Console om eventuele problemen in je code op te sporen. Plaats UTM tags om de resultaten te meten in Google Analytics. Zo kan je snel bijsturen indien nodig en je resultaten optimaliseren.

Be prepared!

Wil je jouw rekruteringsproces in de toekomst vlotter doen lopen? Plaats dan nu alvast je vacatures op je website volgens de regels van Google for Jobs, zodat je paraat bent wanneer deze tool zich uitrolt in België en jij een van de eerste bent. Wil je hierbij graag hulp? Dan staat bruno voor je klaar!

Go for it!

Wil jij graag je vacatures aanpassen zodat deze klaar zijn voor het Google for jobs tijdperk? En zoek je een helpende hand om je op weg te zetten? Wij adviseren je graag hoe je jouw website kan klaarstomen voor Google for jobs.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!