WhatsApp Business, what’s in it for you?

Een niet te missen tool voor ondernemers!

A rising star

WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij! Niet verwonderlijk dus dat de WhatsApp advertenties in aantocht zijn. Met de steeds hogere eisen van de consumenten van vandaag op het vlak van bereikbaarheid en interactie met bedrijven, is het heel interessant om als merk actief te zijn op Whatsapp.

Daarom willen wij je laten kennismaken met WhatsApp voor bedrijven. Met deze gratis zakelijke versie communiceer je als ondernemer supersnel met je klanten en ben je daar waar je klant is. Zorg er wel voor dat je enkel communiceert via WhatsApp met de juiste boodschap (enkel wat echt interessant is voor hen) en op het juiste moment (dus niet midden in de nacht 😊).

A rising star

WhatsApp voor bedrijven werd in België gelanceerd in 2018 maar wordt nog (te) weinig benut. Onterecht, want waar communicatie via Facebook of e-mail dikwijls verdwijnt in de massa, spring je er met WhatsApp Business echt bovenuit.

Daarnaast zien we dat whatsApp berichten torenhoge openratio’s hebben van meer dan 95%. Dat wil zeggen dat meer dan 95% van de ontvangers van jouw bericht WhatsApp openen! Say what?!? Je kan het succes van je bericht in de app zelf opvolgen in je statistieken.

Wees je er wel van bewust dat je met een WhatsApp bericht heel dicht bij het privéleven van de klant komt. Dus zorg ervoor dat je enkel de klanten contacteert die zich daadwerkelijk hebben aangemeld om WhatsApp berichten te ontvangen EN stuur enkel een WhatsApp bericht als je een concrete boodschap hebt, relevant en uniek voor de ontvanger. Denk aan een unieke aanbieding (hoge kortingen, gratis downloaden van iets wat je klant interessant vindt, etc), klantenservice (vragen en antwoorden over hun bestelling), etc.

Snelle interactie met je klanten

Op je account heb je een bedrijfsprofiel met een omschrijving, contactgegevens en openingsuren. Zowel met de mobiele versie als met de WhatsApp Business web of desktop app stuur je berichten naar één persoon, naar een lijst of in een groep. Dat kan manueel maar ook automatisch.

“Oei en nu moet ik dus altijd en meteen bereikbaar zijn?” Nee hoor, gelukkig bestaan er automatische antwoorden, waardoor je ervoor kan zorgen dat je enkel bereikbaar bent tijdens de werkuren bijvoorbeeld. Daarnaast kan je met whatsApp business automatische begroetingsberichten, afwezigheidsberichten en zelfs instant antwoorden op veel gestelde vragen instellen. Je klanten zullen dus versteld staan van je reactiesnelheid. En jij van je tijdswinst!

Let wel op bij de instellingen, zodat de app de juiste boodschap verzendt op het juiste moment.

Je kan de tool gebruiken voor verschillende doeleinden, zoals:

  • Eenvoudige vragen van klanten beantwoorden
  • Feedback, reviews en ratings vragen
  • Reminders sturen
  • Informeren over acties, solden …

Snelle interactie met je klanten

Je kan met WhatsApp voor bedrijven ook nieuwsbrieven en promoties sturen. Dit doe je wel deels handmatig en naar hoogstens 256 personen tegelijk. Jouw mobiel nummer moet hiervoor in de contactenlijst van je ontvanger staan. Een WhatsApp-button op je website kan je daarbij helpen.

Verzendlijsten maak je aan op basis van labels die je toekent aan chats en berichten. Zo onderscheid je bijvoorbeeld klanten van prospecten en krijgt elke doelgroep het gepaste bericht. Want hierbij ook belangrijk is: gebruik WhatsApp niet om je nieuwsbrief die je normaal via e-mail stuurt naar je hele klantenbestand te sturen via WhatsApp. Stuur enkel zeer gerichte, persoonlijke acties, relevant voor je klant naar je WhatsApp contacten.

Snelle interactie met je klanten

Maak in WhatsApp Business ook een catalogus met je belangrijkste producten of diensten. Ze zijn dan zichtbaar op je bedrijfsprofiel en je kan ze promoten in berichten. Je klant bestelt en betaalt ze in de app! Een echte mini-webshop.

Go for it!

Wil jij graag méér, maar minder tijdrovende communicatie met je klanten? Wil je aan WhatsApp marketing doen om meer verkoop te genereren? En zoek je een helpende hand om je op weg te zetten? Wij adviseren je graag hoe je WhatsApp Business kan inzetten voor jouw bedrijf. Liever nog meer tijd besparen? Dan stellen we de app met plezier volledig voor je in.

Deel deze blog met uw netwerk

Facebook
Twitter
LinkedIn

Hulp nodig? Contacteer ons of vraag vrijblijvend een gratis website analyse aan

bruno talk

Vergeet in 2025 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Met behulp van generatieve AI biedt Google's Search Generative Experience (SGE) gebruikers snelle overzichten van zoekonderwerpen zonder dat ze hoeven door te klikken naar één van de sites in de zoekresultaten zelf.
Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!