5 onmisbare lokale SEO tips
voor een online boost

Het implementeren van lokale SEO in je online marketingstrategie kan een krachtige manier zijn om je zichtbaarheid te verbeteren en meer klanten uit je lokale omgeving aan te trekken. In onze voorgaande blog over lokale SEO beschreven we de voordelen van deze strategie al. Maar hoe implementeer je deze strategie voor jouw bedrijf? In dit artikel bespreken we alvast enkele belangrijke stappen die je kan nemen.

Wat is lokale SEO?

Lokale SEO omvat het optimaliseren van je online aanwezigheid om het eenvoudiger te maken voor potentiële klanten in je omgeving om je bedrijf te vinden. Stel dat iemand op zoek is naar een restaurant in een bepaalde regio, dan wil je als restaurantuitbater zo hoog mogelijk in de lokale zoekresultaten terecht komen zodat je potentiële klant contact met jou kan opnemen.

Met lokale SEO wordt de online zichtbaarheid van lokale bedrijven verhoogd. Het is vergelijkbaar met organische SEO, maar met een extra geografische component. Meer specifiek, je streeft ernaar om hoog te scoren in de zoekresultaten voor lokale zoekopdrachten.

Google hanteert een ander soort algoritme voor lokale SEO. Het kan onderscheid maken tussen een gewone zoekopdracht en een lokale zoekopdracht. Wanneer je zoekt naar een bepaald restaurant in regio Lier, dan zal Google de beste opties in regio Lier bovenaan tonen.

1. Optimaliseer je website voor lokale zoektermen

Onderzoek en gebruik relevante lokale zoekwoorden op je website, inclusief in paginatitels, meta-omschrijvingen en content. Dit helpt zoekmachines je website te identificeren als relevant voor lokale zoekopdrachten.

Maak content die is afgestemd op wat gebruikers in jouw omgeving zoeken. Doe een zoekwoordenonderzoek en ontdek welke locatiegerichte zoektermen ze ingeven als ze bv. naar jouw dienst in jouw regio op zoek zijn. Denk maar aan ‘Digital marketing bureau Lier’. Probeer deze zoektermen te verwerken in een vlot leesbare tekst.

Je kan ook blogposts over lokale evenementen schrijven of nieuwsartikelen over je bedrijf delen om je te vestigen als lokale autoriteit in jouw branche.

2. Maak of vervolledig je Google Mijn Bedrijf-profiel

Claim je Google Mijn Bedrijf-profiel en zorg ervoor dat het volledig ingevuld is met accurate informatie zoals je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, website en openingstijden. Moedig ook klanten aan om reviews achter te laten op je Google Mijn Bedrijf-vermelding.

3. Optimalisatie voor mobiele apparaten

Mensen zijn drukker en meer onderweg dan ooit tevoren. En aangezien smartphones vaak de makkelijkste manier zijn om snel een (lokale) Google-zoekopdracht uit te voeren, is het van cruciaal belang dat jouw website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten.

Mensen willen geen tijd verspillen aan het wachten op het laden van afbeeldingen of worstelen met slechte opmaak. Ze zullen de site verlaten en waarschijnlijk naar een concurrent gaan die “mobile first” dacht. Zorg ook dat je contactgegevens zoals je bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer op mobiel op meerdere plaatsen te vinden zijn. Ook voor je lokale SEO is dit super belangrijk.

4. Maak gebruik van social media

Gebruik social media platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter om te communiceren met je lokale gemeenschap en je content te delen. Dit zal je helpen om je merk op te bouwen en meer lokale klanten te bereiken.

5. Monitor en volg je lokale SEO-prestaties

Gebruik tools zoals Google Analytics en Google Search Console om de lokale SEO-prestaties van je website te monitoren. Zo zie je meteen wat de impact is van je SEO-inspanningen en waar er nog ruimte is voor verbetering.

Ready, set, go!

Het implementeren van deze stappen zal je zeker op weg helpen om je lokale SEO te verbeteren en meer lokale klanten aan te trekken. Vergeet niet dat lokale SEO een constant proces is, dus zorg ervoor dat je je strategie regelmatig controleert en bijwerkt om de concurrentie voor te blijven. Kan je wel wat hulp gebruiken met jouw marketingstrategie? Aarzel niet en contacteer ons voor een vrijblijvend adviesgesprek.

bruno talk

Vergeet in 2025 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Met behulp van generatieve AI biedt Google's Search Generative Experience (SGE) gebruikers snelle overzichten van zoekonderwerpen zonder dat ze hoeven door te klikken naar één van de sites in de zoekresultaten zelf.
Met deze tips kan je AI op een slimme en effectieve manier inzetten voor jouw bedrijf. AI is een krachtige hulpbron, maar het is belangrijk om het op de juiste manier te gebruiken om echt te profiteren van de voordelen die het te bieden heeft.
Binnenkort is het zover: Black Friday, de dag van het jaar waarop veel consumenten zitten te wachten. Het is dan ook de ideale kans om klanten te overtuigen om te shoppen aan mooie kortingen. Black Friday brengt wel wat marketingwerk met zich mee. Bekijk onze tips en overloop de checklist om helemaal klaar te zijn voor Black Friday.
Halloween biedt talloze mogelijkheden om je producten of diensten te promoten en je merk in de schijnwerpers te zetten. In dit blogartikel delen we enkele spookachtig goede marketingacties voor Halloween die je kunt gebruiken om je bedrijf op de kaart te zetten.
Vergeet in 2024 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je al dat 21 januari 'Internationale Knuffeldag' is?
Vergeet in 2023 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 25 oktober ‘Wereld Pasta dag’ is?
Heb je een profiel opgesteld voor je bedrijf? Proficiat, de eerste stap is gezet! In dit artikel vertellen we je hoe je je account verder kan finetunen zodat je optimaal weergegeven wordt in Google.
Heb jij je Google bedrijfspagina nog niet ten volle benut of zelfs nog niet geclaimd? Dan laat je veel kansen liggen, zeker als lokaal bedrijf. Ben je een lokale speler? Dan is dit één van de eerste kanalen die je zou moeten opzetten en optimaliseren, samen met je website.
Wil je graag reviews vermelden op je website of uitpakken met de mening van tevreden klanten op je social media? Dan is het belangrijk om veel én kwaliteitsvolle reviews te verzamelen. Maar hoe krijg je nu meer reviews? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Vergeet in 2022 geen enkele belangrijke datum met onze handige contentkalender! Wij bundelden voor jou de interessantste - en soms ook gekste - data. Wist je trouwens dat het op 26 september Wereld Chocoladedag is? Wij zijn alvast fan!
Een vaak gebruikte tool door SEO-specialisten zijn de search operators van Google. Dit zijn queries die je ingeeft in Google, zodat je veel geavanceerder kan zoeken in Google in vergelijking met enkel het gebruik van zoekwoorden. Ga op zoek naar specifieke content of sluit bepaalde zoekwoorden uit met deze vijf handige search operators.
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in welke zoektermen, zoekwoorden of keywords jouw doelgroep gebruikt. Deze woorden vormen de basis voor het SEO traject van je website, en je kan ze ook als basis gebruiken om je Google Ads campagne op te zetten. Ontdek hier hoe je de gevonden keywords uit het zoekwoordenonderzoek kunt gebruiken om jouw websitepagina’s te optimaliseren voor Google.
In oktober 2020 ging ik opzoek naar een stageplaats bij een online marketingbureau. Liefst wilde ik stage lopen bij een kleiner agency waar medewerkers mee inspraak hebben en niet enkel uitvoerende taken moeten doen. Dit vond ik bij Key2info.
WhatsApp is waarschijnlijk geen onbekende voor jou, want het is het meest populaire alternatief voor sms. Je kan er gratis tekstberichten, foto’s en video’s mee versturen én je kan ermee videochatten. Wereldwijd zijn er 2 miljard gebruikers en er komen steeds meer gebruikers bij!
Wanneer we spreken over adverteren op social media, dan denken we wellicht voornamelijk aan adverteren op Facebook & Instagram, maar sinds 2019 is het in België ook mogelijk om te adverteren op Pinterest. Hoe ga je hier mee aan de slag?
TikTok… Je hebt het vast al eens horen vallen. Het booming social media platform van dit moment. We zijn zelf nog niet zeker of we er fan van zijn of niet, maar dit kanaal valt haast niet meer te negeren.
Vorige
Volgende
Vorige
Volgende
Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!