Event marketing voor De Kwekerij

‘De Kwekerij’ is een gloednieuw co-working project in de vroegere Rijksnormaalschool in Lier. Het biedt deelwerkplekken en maakateliers voor creatieve ondernemingen. Kortom, een ontmoetingsplaats in een inspirerende omgeving. Ook het bruno kantoor bevindt zich in dit prachtige, historische gebouw. Daarom dragen we graag ons steentje bij om De Kwekerij op de kaart te zetten en online te promoten.

Wat doet De Kwekerij Lier?

De Kwekerij is een verzamelplek voor creatieve ondernemers en makers. Ze bieden deelwerkplekken en maakateliers in het prachtige, oude gebouw van de Rijksnormaalschool in Lier.

Netwerkevent 'Bar Connect'

Op 26 januari organiseerde De Kwekerij het evenement ‘Bar Connect’, waar startende of opschalende ondernemers uit de regio konden kennismaken met een 30-tal adviserende partnerorganisaties van De Kwekerij.

Ondernemers konden er contacten en samenwerkingen smeden en advies inwinnen. Ruim 140 aanwezigen namen deel aan deze eerste editie. Kortom, een succes!

Online promotie van het event

Om een succesvol evenement te garanderen, werkte De Kwekerij Lier samen met bruno agency om een leadgeneratie campagne uit te voeren.

Ons marketingteam ontwikkelde een strategie om het evenement Bar Connect online te promoten. Hierbij maakten we gebruik van het brede bereik en de interessante targetingmogelijkheden van Facebook en Instagram.

Campagnestrategie

Het primaire doel was om interesse te genereren, leads vast te leggen en evenementregistraties te stimuleren. De strategie omvatte de volgende belangrijke elementen:

Doelgroepsegmentatie

We hebben de doelgroep zorgvuldig gesegmenteerd op basis van relevante demografische gegevens, interesses en locatieparameters.

Zo konden we zeer gerichte advertentiesets maken en ervoor zorgen dat de campagne de personen bereikte, in de gewenste regio, die waarschijnlijk het meest geïnteresseerd waren in het evenement. Zo focusten we ons hier specifiek op ondernemers in een straal rond de Kwekerij Lier.

Lead Generatie Formulier

Om het registratieproces te stroomlijnen en waardevolle contactinformatie vast te leggen, hebben we gebruikgemaakt van de lead generation advertenties van Facebook en Instagram.

Hierdoor konden geïnteresseerde personen zich rechtstreeks aanmelden voor het evenement, zonder dat ze naar een externe website of landingspagina hoefden te gaan. Uiteraard was die laatste optie ook mogelijk, maar we wilden de drempel zo laag mogelijk houden.

Plaatsing en optimalisatie van advertenties

We hebben optimale advertentieplaatsingen geselecteerd op Facebook en Instagram, rekening houdend met gebruikersgedrag en betrokkenheidsstatistieken.

Om ervoor te zorgen dat de advertenties optimaal worden weergegeven op verschillende plaatsingen zoals stories, Facebook en Instagram overzicht ed., hebben we visuals gebruikt in de juiste formaten.

A/B-testen

Om de prestaties van de campagne te verbeteren, hebben we A/B-testen uitgevoerd.

We testen steeds met één element zoals bv. de visual om zo concreet op te kunnen meten welke beter presteerde dan de andere. Deze inzichten nemen we mee in onze volgende campagne.

Onze klant aan het woord

De verweving van de online en de offline wereld gaat hard. Inzetten op voldoende visibiliteit via een intelligente digitale marketingstrategie is niet in het minst voor startende initiatieven een must maar jammer genoeg ook een tijdrovende exploratie met vallen en opstaan.

Het digital agency van bruno. heeft de nieuwe Lierse incubator De Kwekerij reeds bij enkele nieuwe events geholpen om de branding en content marketing helder, fris, consistent en attractief te maken.

Bruno. denkt in alle openheid mee met de doelgroepen die De Kwekerij wenst te motiveren. Zie je het bos door de cumul van posts, reels, stories… op sociale media of weet je niet hoe je SEO en SEA efficiënt kan toepassen, vraag je je af welke “verhalen” je identiteit boosten en welke beelden impact hebben… Het enthousiast team van bruno. staat voor je klaar om je deskundig en op maat te begeleiden, aan te raden dus!
Hannelore Vermassen
Directeur van De Kwekerij

Het resultaat?

De campagnes op Facebook en Instagram voor het evenement Bar Connect van De Kwekerij Lier zorgden duidelijk voor een verhoging van de bekendheid van het event alsook voor een verhoging in het aantal inschrijvingen.
Ook hulp nodig bij jouw volgende event? Aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen.

Hoe kunnen we jouw bedrijf helpen groeien?

Wil je jouw bedrijf ook doen groeien en gevonden worden door potentiële klanten op Google? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek. 

Let's meet!

Is je interesse gewekt na het lezen van deze case? Vraag nu meer info.

Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!