SEA voor pro’s én beginners

SEA staat voor Search Engine Advertising: adverteren op Google en andere zoekmachines. Door te bieden op zoekwoorden die iemand ingeeft op Google, verschijnt jouw website hoger in de resultaten. Wil jij graag je Google Ads campagnes uitbesteden? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer info of een offerte!

Hoe werkt SEA?

Als jouw website nog niet goed scoort in de zoekresultaten van Google, kan je ervoor kiezen om ‘Cost Per Click’ advertenties te starten via Google Ads. Telkens een bezoeker op jouw advertentie klikt en op je website belandt, betaal je een kleine som geld.

Op basis van een selectie zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf, toont Google jouw advertenties. Dit hangt ook af van het bod, de relevantie en de extensies en indelingen die je benut. De prijs die je betaalt per klik kan enorm verschillen afhankelijk van de sector en de concurrentie.

Je komt echter nooit voor onaangename verrassingen te staan: Jij bepaalt welk budget je maandelijks maximaal uitgeeft.

Waarom adverteren op Google?

Met zoekadvertenties in Google kunnen we haarscherp de juiste doelgroep bereiken, op het juiste moment in de customer journey, met de juiste boodschap die leidt naar de juiste pagina op jouw website. Jouw klant heeft een behoefte, wij zoeken naar de sweet spot en zetten dààr jouw bedrijf in de spotlights.

Op deze manier willen we het meeste uit jouw mediabudget halen en enkel de meest relevante bezoekers binnenhalen op je website. We passen de advertenties aan naar gelang de aankoopfase waarin de bezoeker zit. Hoe persoonlijker de advertentie, hoe beter ze zal scoren – ongeacht je doelstelling.

Search Engine Advertising houdt 4 grote pijlers in:

Daarnaast is Remarketing een heel belangrijk aspect van SEA. Op deze manier ga je bezoekers die eerder al interesse toonden (door een bezoek aan je website of een klik), opnieuw een relevante advertentie laten zien over jouw producten of diensten. Zo blijf jij top of mind en wordt de drempel naar een aankoop steeds kleiner.

De voordelen van SEA

• TARGETING

Je kan heel zorgvuldig een specifieke doelgroep instellen, op basis van jouw ideale klantprofiel. Geslacht, leeftijd, interesses, taal, geografische zones, tijdstippen, … Daarnaast kan je ook meetbare doelstellingen bepalen.

• KOSTENBEHEERSING

Je bepaalt zelf een maximaal maandelijks budget dat niet overschreden wordt. Eens je dat bedrag bereikt stoppen de campagnes. Tenzij jij zo blij bent met de ROI dat je de campagnes opdrijft, natuurlijk.

• ANALYSE EN OPTIMALISERING

Wij volgen de resultaten van de campagnes nauw op en voeren meteen wijzigingen door waar dat nodig blijkt. Zo sturen we voortdurend bij en monitoren we tot in detail wat wel en niet goed converteert. Aan het einde van de maand leggen wij je een helder rapport voor met alle resultaten.

Graag SEA op maat van jouw onderneming? Met plezier!

Let's meet!

Kan jij wat bruno brightness gebruiken in het kluwen van digital marketing? Niet twijfelen: neem gewoon even contact op. Vrijblijvend, vlot en met de glimlach.
Kan jij wat Bruno brightness gebruiken in het kluwen van digital marketing? Niet twijfelen: neem gewoon even contact op. Vrijblijvend, vlot en met de glimlach.

Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Logo-key2info-web

wordt

about bruno agency

Tijd om jouw vernieuwde digital sidekick bruno te verwelkomen! Hetzelfde steengoed agency, maar nu ook met een naam die even stevig is als onze service. Leer bruno kennen op onze vernieuwde website!